arrow-downarrow-rightburgerchev-downclosedepartmentdownloadexternalglobeloaderlocationloginmagnifiersearchuser facebooklinkedintwitterxingyoutube atbechczdeesfrgbhuieitnlplsk

Unite bekroond met gouden EcoVadis-certificering

Leipzig, Duitsland, 28 augustus 2024

Nora Reumschüssel is verantwoordelijk voor duurzaamheid bij Unite

Unite heeft voor het eerst de gouden certificering van EcoVadis ontvangen voor hun duurzaamheidsinitiatieven. EcoVadis is de grootste internationale aanbieder van duurzaamheidsbeoordelingen. Daarmee behoort Unite tot de 5% procent beste bedrijven die in juli 2024 beoordeeld zijn geweest en zelfs tot de top 3% in de procurementsector.

Als digitale inkoopoplossing met een geïntegreerde marktplaats maakt het platform van Unite efficiëntere procurement mogelijk voor bedrijven en overheden. Het platform bevordert zowel eerlijke concurrentie als op vertrouwen gebaseerde samenwerkingen en ondersteunt bedrijven met het behalen van duurzaamheidsdoelstellingen op lange termijn.

Gouden certificering: een belangrijke mijlpaal

EcoVadis beoordeelt organisaties op basis van internationale duurzaamheidscriteria in de vier hoofdcategorieën milieu, arbeids- en mensenrechten, ethiek en duurzame inkoop. Met een stijging van 21 punten kon Unite het resultaat aanzienlijk verbeteren ten opzichte van 2023.

“We zijn erg blij dat we onze totaalscore in de loop der jaren voortdurend hebben kunnen verbeteren,” zegt Nora Reumschüssel, Corporate Sustainability Manager bij Unite. “De gouden certificering is een belangrijke mijlpaal in onze duurzaamheidsstrategie en bevestigt dat we op de goede weg zijn richting nog groenere bedrijfsactiviteiten.”

De EcoVadis-beoordeling: een belangrijk criterium voor inkoopafdelingen

Duurzaamheid is een intrinsieke waarde binnen het bedrijfsmodel van Unite waar medewerkers en het management samen vorm aan geven. “Dankzij onze inzet hebben we onze klanten, leveranciers, partners en medewerkers concrete aanwijzingen voor groene actie kunnen geven,” voegt Nora Reumschüssel toe. De beoordeling van EcoVadis is tegenwoordig een belangrijk criterium voor inkoopafdelingen die hun procurement duurzamer willen organiseren op basis van neutrale criteria.

Global Compact van de VN en Science Based Targets Initiative (SBTi)

De bedrijfsstrategie van Unite is gericht op duurzaamheidsmaatregelen die wereldwijd toepasbaar zijn. Unite heeft zich ook aangesloten bij het Global Compact van de Verenigde Naties en ondersteunt het Science Based Targets Initiative (SBTi) om wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelstellingen te behalen. Daarnaast zijn er nieuwe compliancerichtlijnen en een klokkenluidersregeling geïmplementeerd om vastgelegde ethische normen te waarborgen.

Transparante duurzaamheidsprestaties wereldwijd

EcoVadis is uitgegroeid tot een van ’s werelds grootste aanbieders van duurzaamheidsbeoordelingen. Het internationaal actieve platform beoordeelt meer dan 130.000 bedrijven in 220 sectoren en verspreid over 180 landen op basis van 21 duurzaamheidscriteria. Deze beoordelingen maken het mogelijk voor bedrijven, inkopers en leveranciers om hun duurzaamheidsprestaties transparant en betrouwbaar te beoordelen en communiceren.

Over Unite

Unite verbindt de economie voor duurzaam ondernemen. Het innovatieve procurement platform, met onze geïntegreerde marktplaats, maakt inkoopprocessen eenvoudig en flexibel voor bedrijven en de publieke sector. Unite brengt inkopers en verkopers samen voor wederzijds voordeel, waarbij eerlijke concurrentie en betrouwbare samenwerkingen worden bevorderd. De schaalbaarheid van het platform ondersteunt netwerken, bedrijfsstabiliteit en een veerkrachtige supply chain. Unite transformeert en digitaliseert procurement voor bedrijven en de publieke sector, versterkt lokale economieën en creëert waarde waar iedereen baat bij heeft. In 2022 ontving Unite als eerste platform het internationale Fair Tax Mark voor verantwoord en transparant fiscaal gedrag.

Unite werd opgericht in 2000 en het hoofdkantoor is gevestigd in Leipzig, Duitsland. Het bedrijf is actief in 12 Europese landen en telt meer dan 700 werknemers, die werkzaam zijn zowel op kantoor als op afstand. In 2023 behaalde Unite een omzet van 440,8 miljoen euro.

Voor meer informatie, ga naar unite.eu

Download foto

Download EcoVadis Gold Logo