burgerchev-downclosedownloadglobeloaderlogin facebooklinkedintwitterxingyoutube atbechczdeesfrgbhuieitnlplsk

Unite is het eerste platformbedrijf dat het Fair Tax Mark keurmerk heeft gekregen

Unite heeft het Fair Tax Mark keurmerk gekregen van de Fair Tax Foundation, en is daarmee het eerste platformbedrijf met een keurmerk voor de internationale ‘gouden standaard’ van verantwoord belastinggedrag.

Verantwoord fiscaal gedrag

Om het Fair Tax Mark te verkrijgen, heeft Unite aangetoond dat het zich inzet voor verantwoord belastinggedrag, financiële transparantie en openbaarmaking van gegevens. De onderneming heeft onder meer een bindend belastingbeleid vastgesteld dat belastingontwijking in het gebruik van belastingparadijzen uitdrukkelijk afkeurt.

Het jaarlijks gecontroleerde Fair Tax Mark onderstreept de inzet van Unite voor transparant en verantwoord belastinggedrag. Daarnaast bevestigt het keurmerk het ethische gedrag van de onderneming op het gebied van vennootschapsbelasting. Vennootschapsbelasting is van cruciaal belang om sociale en economische ongelijkheid tegen te gaan. Bovendien helpen bedrijven, door op verantwoorde wijze belasting te betalen, de gemeenschappen waarin zij actief zijn om waardevolle openbare diensten te leveren en een infrastructuur aan te leggen waardoor bedrijven kunnen floreren.

Unite is een voorbeeld van verantwoord fiscaal gedrag en financiële transparantie. Ze hebben een overzicht van alle gegevens gegeven: van de belastingen die ze in elk land waar ze actief zijn betalen tot details over eigendom en zeggenschap.

Paul Monaghan, Chief Executive, Fair Tax Foundation

Sociale waarde creëeren

Paul Monaghan, Chief Executive, Fair Tax Foundation: “Unite is een voorbeeld van verantwoord fiscaal gedrag en financiële transparantie. Ze hebben een overzicht van alle gegevens gegeven: van de belastingen die ze in elk land waar ze actief zijn betalen tot details over eigendom en zeggenschap. In een sector die maar al te vaak in verband wordt gebracht met belastingontwijking en geheimhouding, onderscheiden zij zich als een platformbedrijf dat bereid is een stap verder te gaan om duurzame, eerlijke en transparante bedrijfsprestaties mogelijk te maken.”

Graham Drummond overhandigt het Fair Tax Mark certificaat aan het Unite-team

Peter Ledermann, lid van de Raad van Bestuur, herhaalde dat Unite zich inzet voor eerlijkheid, gelijkheid en sociale rechtvaardigheid: “Eerlijk en duurzaam ondernemen vormen de kernwaarden van Unite. Wij betalen onze vennootschapsbelasting met trots. We zijn verheugd dat we het eerste platformbedrijf zijn dat het Fair Tax Mark keurmerk volgens de internationale norm (gouden standaard) heeft gekregen. De kopers en leveranciers die ons platform gebruiken en onze partners kunnen erop vertrouwen dat ethisch management en ethische relaties bij ons op de grootste prioriteit hebben.”

Ethisch belastinggedrag van bedrijven is slechts één voorbeeld van de verantwoordelijke en duurzame aanpak van Unite in haar missie om een ecosysteem, netwerk en gemeenschappen met gedeelde waarde te creëren. Unite heeft bijvoorbeeld mechanismen om professioneel wangedrag te controleren, zoalshet klokkenluiderssysteem en de Code of Conduct voor zakenpartner. En verdere keurmerken zoals de EcoVadis rating, voor het beoordelen en verbeteren van de duurzaamheid van waarde creatie binnen de supply chain.

Over de Fair Tax Foundation

De Fair Tax Foundation is in 2014 opgericht en werkt als een sociale onderneming zonder winstoogmerk. De Fair Tax Foundation gelooft dat bedrijven die op verantwoorde wijze belasting betalen, erkend en beloond moeten worden. En ze willen hiermee belastingontwijking tegengaan.

De Fair Tax Mark certificering is de gouden standaard voor verantwoord belastinggedrag. Het wil organisaties stimuleren en erkennen die op het juiste moment en op de juiste plaats het correcte bedrag aan vennootschapsbelasting betalen. Belastingbijdragen zijn een vitaal onderdeel van de bredere sociale en economische bijdrage van bedrijven, die de gemeenschappen waarin zij actief zijn, helpen om waardevolle openbare diensten te leveren en infrastructuur op te bouwen die de weg vrijmaakt voor groei. Tot de gecertificeerde bedrijven behoren beursgenoteerde PLC’s, coöperaties, sociale ondernemingen en grote particuliere bedrijven. In november 2021 werd een Fair Tax Global Multinational Business Standard gelanceerd, waardoor multinationals met een hoofdkantoor buiten het Verenigd Koninkrijk voor het eerst konden worden gecertificeerd.  https://fairtaxmark.net

Wilt u een citaat of een deskundige analyse? Ons Press Team staat voor u klaar.