burgerchev-downclosedownloadglobelogin facebooklinkedintwitterxingyoutube atbechczdeesfrgbhuieitnlplsk

B2B platform Unite ontvangt zilveren rating van EcoVadis

B2B platform Unite heeft de zilveren rating van EcoVadis voor zijn duurzame initiatieven ontvangen.

B2B platform Unite is met de zilveren rating van EcoVadis voor zijn duurzame initiatieven bekroond. Het bedrijf heeft zijn score opnieuw weten te verbeteren. Unite behoort met deze rating tot de top 7% van zijn branche.

In december 2021 heeft ‘s werelds grootste leverancier van duurzaamheidsbeoordelingen, EcoVadis, Unite’s CSR-activiteiten (Corporate Social Responsibility) met het zilveren label gecertificeerd. Deze ratings hebben het doel duurzaamheid in wereldwijde supply chains te monitoren. EcoVadis evalueert bedrijven op basis van criteria inzake duurzaam inkopen, milieu, arbeids- en mensenrechten en ethiek.

“Het geeft ons voldoening dat we onze totale score elk jaar gestaag hebben verhoogd”, zegt Nora Reumschüssel, Corporate Sustainability Manager bij Unite. “Het zilveren label bevestigt dat onze CSR-maatregelen effectief zijn. Medewerkers en leidinggevenden van Unite werken samen aan dit onderwerp. We laten ons daarbij leiden door de eisen van zowel de markt als ook onze platformgebruikers, maar CSR is bij Unite vooral een innerlijke motivatie.” Met dat doel is het reisbeleid van het bedrijf verduurzaamd, is het wagenpark hierop aangepast en worden alle Duitse kantoren nu van groene stroom voorzien. Ook Unite’s corporate health management en maatregelen voor duurzaam inkopen hebben aan dit mooie resultaat bijgedragen.

Zelfs Unite’s business model is op duurzaamheid gericht. Het Unite platform verbindt de economie voor duurzaam ondernemen. “We hebben een grote verantwoordelijkheid in onze core business,” zegt Reumschüssel. “Als inkopers en leveranciers ons Unite platform gebruiken om duurzame supply chains te creëren, heeft dat een enorme wisselwerking in B2B. Duurzaamheid begint bij inkoop in bedrijven en de publieke sector. Met ons initiatief Sustainable Choice kunnen wij klanten in de richting van duurzame indirecte aankopen sturen.”

Heeft u nog vragen? Ons persteam kan u verder helpen.